Campania Hai pe Net! 2013


CAMPANIA HAI PE NET! 2013

Fundaţia EOS România a lansat cea de a IV-a ediţie a campaniei ”Hai Pe Net!”

Campania Hai pe Net! este o campanie de incluziune digitală organizată de Fundaţia EOS România în parteneriat cu telecentre, biblioteci, şcoli şi PAPI (Punct de Acces Public la Informaţii) şi alte organizaţii şi instituţii dedicate alfabetizării digitale în România.

Biblioteca Municipală Făgăraş a invitat, graţie mediatizării,  pe utilizatorii şi non-utilizatorii de bibliotecă să se alăture şi să se înscrie în campania de incluziune digitală.

În aceasta ediţie Biblioteca Municipală s-a axat pe tematica: Creşterea şanselor de angajare ale tinerilor pe piaţa muncii prin dobândirea de competenţe TIC (Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor) prin Programul de validare a competenţelor digitale. 

Fundaţia EOS a fost desemnată în septembrie 2012 Partener Autorizat Certiport în România. Certiport este lider mondial în ceea ce priveşte organizarea examenelor de certificare bazate pe performanţă pentru formarea academică şi pregătirea forţei de muncă.

Biblioteca a fost pe durata campaniei  un loc în care tinerii îşi încep traseul profesional. Au completat un chestionar online şi au primit un calificativ care le-a arătat procentul de angajabilitate cât şi responsabilizarea lor. Ei au dobândit astfel competenţe TIC în vederea creşterii şanselor de angajare pe piaţa muncii.

În data de 21.03.2013 clasa a IX-a E – Ştiinţe sociale, intensiv engleză de la Colegiul Naţional Radu Negru Făgăraş au participat la Campania Hai pe Net!

Cei 26 de elevi au făcut testul Skillage. Rezultatele au fost surprinzătoare. Majoritatea elevilor şi-au testat cunoştinţele şi competenţele TIC.

Impresiile participanţilor:

MARCU DORIN – Test Skillage; scor 73%.

„Sunt convins că acest test ajută la redactarea CV-ului pentru a obţine un loc de muncă întrucât întrebările au fost din acest domeniu”.

MARIA CODLEANU – Test Skillage; scor 60%

„Acest test mi s-a părut foarte interesant. Mi-ar face plăcere să-l dau şi în anul următor”.

LAURENŢIU TROANCĂ – Test Skillage; scor 60%

„Testul a fost util pentru evaluarea competenţelor digitale”. Am răspuns la întrebări cu emoţia anilor ce vor veni, a acelor ani când va trebui să fiu responsabil pentru viitorul meu.

NANEŞ  FLORINA – Test Skillage; scor 53%

„Testul mi s-a părut foarte util deoarece dezvoltă abilităţile de angajare pentru viitor”

DIMA IOANA – Test Skillage; scor 47%

„Nu ştiam despre existenţa acestui test. L-am aflat după prezentarea campaniei de către doamnele bibliotecare. Este un test util care ne dezvoltă cunoştinţele necesare pentru angajare şi ne dezvăluie competenţele”.

CSOMOR MIHAIL – Test Skillage; scor 47%

„Mi-a făcut o deosebită plăcere să fac testul Skillage. Mi s-a părut un test greu care a necesitat concentrare maximă”.

RADU IULIA – Test Skillage; scor 33%

„Este un test interesant care ne dezvoltă cunoştinţele dobândite în vederea unei angajări. Ne este folositor ţi în viaţa de zi cu zi”.

FLOREA DENISA-DIANA – Test Skillage; scor 53%

„Am avut şansa să fac acest test, deoarece mi-am evaluat cunoştinţele. Sunt încântată cu atât mai mult cu cât scorul a fost bun”.

GROSU ANA-MARIA – Test Skillage; scor 67%

„Sunt încântată că am avut ocazia să completez acest test interesant. Scorul obţinut m-a bucurat foarte mult deoarece mi-am evaluat cunoştinţele. Cu asemenea teste ne cresc şansele de angajare pe piaţa muncii. Felicitări Fundaţiei EOS pentru acest demers!”.

TĂNASE ANDREI – Test Skillage; scor 47%

„Acest test ne ajută să ne evaluăm competenţele şi ne dă imboldul să ne perfecţionăm cunoştinţele”.

VUŢIU LAVINIA-ALEXANDRA – Test Skillage; scor 47%

„Eu consider că acest test ne ajută să descoperim multe lucruri care ne sunt de folos în perspectivă. Cred că este şi un test pentru testarea inteligenţei”.

FILIPESC LAURA – Test Skillage; scor 47%

„Nu ştiam de acest test. În acest sens le datorez foarte mult doamnelor bibliotecare. Dânsele m-au încurajat să-l fac, fără să fiu copleşită de emoţii puternice. Am avut prilejul să-mi testez competenţele digitale”.

TOTH DAVID-ŞTEFAN – Test Skillage; scor 53%

„Am avut ocazia să-mi dezvolt cunoştinţele în domeniul TIC-ului. Le sunt recunoscător doamnelor bibliotecare pentru informaţiile privind campania Hai pe Net. Sunt mulţumit de scorul obţinut deoarece pentru mine a fost o iniţiere în competenţele digitale. La întrebările la care am greşit am reflectat îndelung. M-am gândit la proverbul : „Din greşeli înveţi mai mult.” Am avut ocazia să-mi dezvolt aptitudinile, în ciuda faptului că prefer jocurile video”.

 

Lasă un răspuns

