BUNĂ ZIUA FĂGĂRAŞ. Editorial – Dan Ciocoiu


Noaptea Bibliotecilor

La fel ca şi voi, cei care ne citiţi, am aversiune faţă de ştirile negative ce parcă ne duc la exasperare. Cu atât mai mare bucuria atunci când trebuie să scriu despre ceva de bine, când trebuie să relatez un lucru îmbucurător. Este şi cazul de faţă, când am să scriu depre evenimentul denumit „Noaptea bibliotecilor“. Eveniment petrecut la Biblioteca Municipală din oraşul nostru, la fel ca la toate bibliotecile din ţară, în prima seară a lui Brumărel.

Am fost părtaş la acest eveniment şi mă declar încântat de ceea ce s-a petrecut acolo. Nu vreau să fac o trecere în revistă a momentelor din program – o face articolul din pagina culturală – ci mai degrabă a impresiilor şi trăirilor personale.

Am văzut acolo oameni luminaţi, literaţi ai Făgăraşului, ale căror cuvinte, al căror limbaj te vrăjeşte şi te face să constaţi ce bogată şi frumoasă e limba română, atunci când e rostită cu har.

Am văzut acolo tineri şi copii frumoşi. Oameni pe care nu trebuia să îi convingi despre virtuţile… tămăduitorare ale cititului. Feţele lor luminoase, însăşi prezenţa lor acolo, dovedeau că dobândiseră arta cititului.

Am văzut acolo oameni VII, bibliotecarele, care şi-au pus toată energia, creativitatea şi fantezia la lucru pentru a pune la punct un program care să fie şi divers şi atrăgător şi complet şi adecvat momentului şi vârstelor celor prezenţi.

Am fost realmente încântat că m-am aflat acolo. Şi mai ales, m-am simţit îmbogăţit de această experienţă.

De la începutul acestui an, ziarul nostru găzduieşte o rubrică în care vă îndeamnă să citiţi. Site-ul nostru găzduieşte blogul Bibliotecii Municipale Făgăraş. Sunt mândru de asta. Poate părea un gest donquihotesc. E poate un pariu personal. Chiar dacă o ştire cu un furt, preluată de pe site-ul IPJ, înregistrează de zece ori mai multe accesări decât una despre un eveniment cultural, noi ne vom încăpăţâna să le publicăm pe acestea din urmă. Nu e totul în lumea asta doar infracţional, monden sau sportiv. Mai avem nevoie şi de ceva pentru suflet. Şi pentru creier.

Trăind în secolul XXI, biblioteca se transformă, în pas cu vremurile. Nu mai e acea instituţie vetustă, închisă în sine, la care omul vine să împrumute o carte pe care să o citească. Ea a făcut pasul în era informatică şi îşi atrage prin mijloace inedite noi categorii de cititori. Ceea ce se întâmplă la Biblioteca Municipală din oraşul nostru şi la mai toate bibliotecile din ţară este un lucru BUN. Pentru că un om atras spre carte, spre lectură, este un om câştigat. Un om bogat sufleteşte nu poate fi un om rău.

Lasă un răspuns

