Noapte de octombrie – Andra Mărgineanu, cls. a XI-a IC, Colegiul Aurel Vijoli


Soare nu mai e. Nu mai e lumină… Mă prăbuşesc pe pământul rece şi plâns. Admir plasa de chihlimbar presărată pe abisul întunecat. Zăresc un fir de-argint care parcă-mi străpunge inima, şi mă trece un fior; e regina nopţii, se pregăteşte să-şi întâmpine meleagul de mult părăsit de odorul ei, soarele.
I-am ascultat povestea, îi cunosc blestemul: are inima de gheaţă şi îşi poartă veacul singură. E regină… soarele îi e rege, iar eu mă întreb cum se face… dar presupun că toţi ne vindem sufletul pentru ceva la un moment dat.
O privesc şi tresar, îmi aprind o ţigară, ador să urmăresc fumul urcând către ea ca un înger pe gheaţa subţire… Un moment silenţios mă poartă spre cântecul fraged al greierilor care-mi gâdilă corzile sufletului. Înconjurată de făpturi gingaşe mă simt singură, dar cred că până la urmă poţi fi singur şi când nu eşti, nu ?
O fisură destramă şi pojghiţa de sub tălpile mele dezvelite şi reci căci sunt tristă. Tăcerea mă sperie pentru că exprimă adevărul… S-a epuizat şi ţigara, iar eu mă sting odată cu ea. Un moment de nesiguranţă mă învăluie şi cad, cad într-o depresie cumplită şi mă las purtată pe aripile vântului, îl las să-mi mângâie umerii goi şi mă pierd în pata de cristal înlănţuită de nuferi puri. Aceşti ochi negri şi umezi sunt fixaţi spre nicăieri, am sufletul pustiu şi mă apasă o piatră dură care îmi opreşte respiraţia.
Braţele copacilor bătrâni şi posomorâţi se pleacă, jelindu-şi copiii care zac prabuşiţi la picioarele lor ruginii. În scoarţa şerpuită ascund adânci imprimate consecinţele luptei crăncene şi friguroase ce va să vină din nou.
Şterse umbre, tăcute şoapte, sumbră noapte de octombrie…

Lasă un răspuns

