Programul de vacanta”Toate Panzele Sus!” – Patru gaze nazdravane”, Elena Farago


Bună ziua,

Mă numesc  Mădălina și am 8 ani.

Mie îmi place să vin la bibliotecă, la calculatoare.

Uneori o iau și pe sora mea mai mare, Carmina ca să ne jucam  împreună diverse jocuri.  La concursuri  cu ateveuri, eu am fost mai bună!

Pentru programul de vacanță am găsit o poezie frumoasă  de Elena Farago, „Patru gaze năzdravăne”.

Noi am aflat ce fac furnicile!

Opt furnici întraripate, nu zece ca la calculatoare, muncesc din greu, „colindând vara prin lunca” ca să „culeagă stele de stele”.

Ce altceva mai fac? „Hărnicii neîntrecute /Peste tot recunoscute”, cam  aceeași rânduială,/Si acasă și la scoală”.

Ele au o țară minunată  „cu o cetate ferecată,/De largi  șanțuri aparată”.

Ca biblioteca  unde vin eu!

E știut! Ele sunt cam „econoame”, dar înțelepte și iubitoare cu cei din jurul lor, „ca îngrijesc  pe-oricine”. „Inimi bune și curate”. „Nici măcar nu întreabă /Ce nevoie și ce treabă”.

Și acum puteți citi poezia scrisa de mine cu ajutorul programului Word:

Patru gâze năzdravăne, Elena Farago

Opt furnici întraripate,

Cu desagii după spate,

Își fac porția de muncă

Colindând vara prin luncă,

Pe când vântu-ncet adie,

După fulgi de păpădie.

Si culeg stele de stele

Pentru perni si saltele.

– Și-altceva, ce mai fac ele?

– Fapte mari si mărunțele,

Harnicii neîntrecute

Peste tot recunoscute.

Și aceeași rânduială,

Și acasă și la scoală.

Și-n hambar si-n cămară,

Fie iarnă, fie vară,

Precum v-am mai spus o dată,

Au o țară minunată,

Cu cetatea ferecată,

De largi șanțuri apărată.

Și-apoi viața lor de casă

Ce cinstita-I si frumoasa!..

Sunt cam econoame-I drept,

Dar ce suflet înțelept!

Și iubire de aproape!

Că-ngrijesc pe-oricine, ca pe

O sora bună sau un frate.

Inimi bune și curate!

Ca la ele, niciodată,

N-ai s-auzi pe la vecine:

“N-are rost” ori” n-are cine”

Si nici măcar nu întreabă

Ce nevoie și ce treabă.

Redactată de Mădălina Popescu

1 comentariu »

  1. Ileana T. said

    Multumim, Madalina, pentru redactare!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

